Hoi Racers,
jullie het het vast ook warm.
En jullie hebben vast ook gezien hoe warm het volgend weekend wordt.
De voorspellingen zijn temperaturen rond de 30 graden, met een relatieve luchtvochtigheid van 60%.
Dat is een vergelijkbare temperatuur als vandaag en morgen.
Dat is best wel warm. Maar met de de maatregelen zoals ze in de bijlage staan denken wij verantwoord te kunnen racen.
Dat betekend dat wij op dit moment alle voorbereidingen aan doen zijn om te te kunnen starten.
Jullie hebben zelf een grote rol in het veilig racen. Lees de Hitte briefing_met bijlage dus goed door.
Ben je niet fit, of heb je een medische indicatie die risico op hittegevoeligheid beïnvloeden wees dan kritisch op je deelname.
De weersvoorspelling 6 dagen voorruit is helaas nog niet heel betrouwbaar.
Voor ons is bovendien Hittekracht belangrijker dan temperatuur. (houdt ook rekening met zonkracht, luchtvochtigheid en windsterkte)
Wij houden uiteraard de (weers)berichten goed in de gaten. Mocht er aanleiding zijn om de briefing aan te passen laten we dat zsm weten.
met warme groet,
Froukje en Martijn